پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است
سرخط خبرها

مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۶۵۱۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) در جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین گفت: در طرح «یاس»، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره ملی «عطر گل یاس» ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور، ظهر امروز با حضور سیدمرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره))، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی (رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر) و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های آستان‌قدس‌رضوی برگزار شد.

«یاس» به‌دنبال توانمندسازی معیشتی و فرهنگی

سیدمرتضی بختیاری تصریح کرد: در آستانه هفته هلال‌احمر و دهه کرامت، یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس دانست که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید داشته‌اند که در این کشور، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در همه عرصه‌ها، کشور را متحول کند. طرح اقتصادی‌فرهنگی یاس را می‌توان مصداق بارز همین توانمندسازی دانست که بانوی باکرامت و عزیزی را که در تمام طول عمر به‌عنوان مادر، دختر، همسر یا خواهر، انیس جان و مایه قوام یک خانواده بوده و در مقام امدادگر، جان هم‌وطنانش را هم بدون چشم‌داشت نجات داده‌ است، اکنون در طرح یاس به‌نحوی توانمند می‌کند که بتواند از نظر معیشتی و اقتصادی هم زندگی خود را بهبود ببخشد و حتی دست کسان دیگری را بگیرد.

«یاس» بهانه‌ای برای کنشگری اجتماعی بانوان

در این مراسم، فهیمه فرهمندپور، رئیس ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: گاهی اوقات سال‌ها برای تغییر چیزی تلاش می‌کنیم که بعد‌ها معلوم می‌شود غیرقابل تغییر بوده و گاهی اوقات مسائلی را به‌سادگی می‌پذیریم که بعد‌ها می‌فهمیم امکان تغییر آن به‌سادگی وجود داشته است. اتفاقی که در تیم‌های یاس به‌عنوان محصول مشترک فرهنگی میان هلال‌احمر و کمیته‌امداد افتاده، دقیقاً تعبیر همین موضوع است؛ اینکه می‌توان آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی تبدیل کرد که نه‌‌تنها زندگی آن جوان را تغییر می‌دهد بلکه دست سایرین را هم می‌گیرد و چندین زندگی را نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: در طرح یاس، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند. این دختران و زنان، همان کسانی هستند که در بحران‌ها و آسیب‌های طبیعی، جان هم‌وطنان را نجات می‌دهند و با این طرح مقرر شده تا در چالش‌های اقتصادی هم یاریگر هم‌وطنان خود باشند.

برنامه‌ریزی برای اجرای ۴۰۰ مانور امداد و نجات

سیدعلی منیری، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور، تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از ۳۰ هزار نفر از دختران این مرزوبوم عضو طرح یاس هستند و طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده تا هر سال ۱۰ هزار نفر به این جمعیت افزوده شوند. البته با استقبال پرشور دختران پاک‌نهاد این سرزمین، در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۰ هزار نفر به جمعیت دختران عضو طرح یاس افزوده شده که نشان از گسترش روزافزون این پویش ملی و سراسری دارد.

وی تأکید کرد: تا به امروز به‌همت گروه‌های یاس کشور، بیش از ۱۰۰ هزار نفرساعت آموزش امدادونجات و کمک‌های اولیه صورت گرفته است و افزون بر ۲۱ استان کشور که امروزه در این طرح عضویت دارند، برنامه‌ریزی شده تا پروژه فرهنگی یاس به هر ۳۱ استان کشور گسترش پیدا کند. در سال جاری، ۴۰۰ مانور امدادونجات در خانه‌های هلال در سراسر کشور اجرا خواهد شد. ۱۴۱۶ هسته کارآفرینی تا پایان سال جاری به ۸ هزار هسته فعال کارآفرینی در سطح ایران اسلامی تبدیل خواهد شد و همه این اهداف نه‌فقط با افزایش جذب جوانان بلکه با سامان‌دهی و آموزش هم‌زمان آنان قابل‌تحقق خواهد بود.

توسعه طرح یاس، در اولویت

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی نیز توانمندسازی بانوان امدادگر را اقدامی اساسی برای تأمین مهم‌ترین زیرساخت‌های معیشتی بانوان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) دانست و اظهار کرد: اجرای طرح یاس در سالروز ولادت حضرت‌زهرا(س) آغاز و به همین دلیل به این نام اطلاق شد؛ اما رویکرد اساسی و مشترک کمیته‌امداد و هلال‌احمر آن است تا این طرح به صورت جدی با تخصیص اعتبار و حمایت فرهنگی توسعه پیدا کند.

وی افزود: خدماتی که به بانوان امدادگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود، از سال جدید ارتقای کمی و کیفی ملموس پیدا کرده است تا به همین ترتیب، توان پوشش و حوزه عملکرد این بانوان نیز نسبت‌به زیرمجموعه کارآفرینی و حمایتی خود افزایش پیدا کند.

مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال احمر کشور

پیش از آغاز رسمی این مراسم، نمایشگاه ملی «عطر گل یاس» ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور در محل مجموعه نمایشگاهی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->